۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
تعداد بازدید: ۵۱۰۴۰
سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: دومین پرواز فوق العاده برای بازگرداندن ایرانیان فردا انجام می‌شودو ایرانیان مقیم اوکراین از کشور رومانی بازگردانده می‌شوند.  
کد خبر: ۱۰۶۶۳
نویسنده : محبوبه رودسری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، حسین جهانی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوربا بیان اينکه پس از رایزنی های لازم با کشورهای همسایه اوکراین جهت انجام صدور برای انجام پرواز  فوق‌العاده برای بازگرداندن ایرانیان مقیم موقف به دریافت مجوز شدیم گفت:  با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان ایرانی‌ و سایر هموطنان مقیم اوکراین، خود را به کشور رومانی رسانده‌اند، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  به عنوان ناوگان حامل پرچم و در راستای مسئولیت اجتماعی خود، آمادگی خود را برای انجام پرواز فوق‌العاده جهت انتقال این عزیزان اعلام کرد.
جهانی اظهار کرد : پس از هماهنگی‌های لازم سازمان هواپیمایی کشوری با سازمان هواپیمایی کشوری رومانی  و اخذ مجوزهای لازم، برای انجام پرواز  فوق‌العاده برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.
 سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه  این پرواز  فوق العاده  فردا   شنبه ۱۴ اسفند با شماره پرواز ۵۳۹۲ در ساعت ۲۳ و ۱۰ دقیقه از فرودگاه امام خمینی(ره) پرواز و در ساعت ۰۱:۲۰ دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه بخارست به زمین خواهد نشست بیان کرد:  این پرواز بعد از سوار کردن مسافران  حاضر در فرودگاه بخارست با شماره پرواز ۵۳۹۳ این فرودگاه را در ساعت ۰۱ و ۲۰ دقیقه (به وقت محلی) ترک و در ساعت ۷:۵۰  دقیقه  در فرودگاه امام (ره) به زمین خواهد نشست.

مديرکل روابط‌عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: اولین گروه دانشجویان در روز دهم اسفند‌ماه  با پرواز ایران ایر از فرودگاه ورشو به میهن انتقال یافتند.
در این پرواز حدود ۱۰۰ نفر از هموطنان حضور داشتند که توانسته اند به ایران بازگردند. 
هم اکنون به گفته سفیر ایران در کشور اوکراین هیچ یک از هموطنان ایرانی در این کشور حضور ندارد  و تمام تلاش سفارت آن است که ایرانیان بتوانند به کشور زودتر بازگردانده شوند 
فردا دومین پرواز به کشورهای همسایه اوکراین صورت می گیرد.

 

برچسب ها: بازگرداندن ایرانیان سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری اوکراین رومانی
ارسال نظر
آخرین اخبار